
Les festes de Nadal solen ser sinònim de temps lliure i d’àpats familiars que sovint estan dominats per l’excés de menjar i alcohol. Però si durant l’any intentem mantenir un estil de vida saludable, és precisament en aquesta època on hem de controlar-nos més. La salut no hi entén de parèntesis i, per tant, cal no descuidar-la, encara que sigui Nadal.
Des de les administracions, proposen un seguit de consells per mantenir hàbits saludables en aquesta època tan assenyalada:
Des de les administracions, també es recomana planificar amb temps les compres dels regals i del menjar i evitar excessos, per no haver de llençar menjar. I sempre que es pugui, cal optar per les opcions més sostenibles, que solen passar pel comerç de proximitat.
El més important és gaudir del temps de festa amb els amics i familiars, sense presses i amb alegria. Però també cal seguir, un any més, les recomanacions de les autoritats sanitàries pel que fa a la pandèmia de Covid-19, amb les restriccions sobre el nombre de comensals a taula. Per fer front a la nova onada de contagis, la Generalitat de Catalunya ha aprovat diverses mesures. Entre elles, es decreta un toc de queda nocturn i es limita l’aforament en actes culturals, esportius i socials, a més de la restauració.

Defensor de l’assegurat:
Sr. Jaume Solé Riera
Doctor en Dret, en l’especialitat de Dret Processal
Professor titular numerari a la Universitat Pompeu Fabra.
Correu electrònic: [email protected]