
L’astènia primaveral és causada per una disminució dels nivells de serotonina a causa del canvi en els nivells de llum associat a la transició de l’hivern a la primavera. Aquesta disminució de la serotonina pot causar símptomes semblants a la depressió, com ara nivells baixos d’energia i sentiments d’infelicitat. En les persones amb diabetis, això pot ser especialment problemàtic perquè pot provocar hàbits alimentaris poc saludables, un mal control del sucre a la sang i nivells d’activitat reduïts.
Davant de l’astènia, hi ha 5 consells bàsics per minimitzar-ne els efectes i poder controlar millor el sucre a la sang:
Gairebé mai és aconsellable l’automedicació, però en el cas dels diabètics això encara és més important, sobretot si estan polimedicats. Qualsevol fàrmac o suplement que es vulgui prendre per combatre l’astènia, ha de ser sota prescripció mèdica, ja que poden interferir en els efectes dels medicaments que ja s’estan prenent per a la diabetis. També és crucial comunicar al metge els símptomes que es noten per descartar que, en comptes d’astènia, no siguin deguts a alguna altra patologia.
Dr. Carles Rabassa
Centre Mèdic Atlàntida

Defensor de l’assegurat:
Sr. Jaume Solé Riera
Doctor en Dret, en l’especialitat de Dret Processal
Professor titular numerari a la Universitat Pompeu Fabra.
Correu electrònic: [email protected]